Ikitien pääosia näyttelevät Sidse Babett Knudsen ja Tommi Korpela.

Ikitien pääosia näyttelevät Sidse Babett Knudsen ja Tommi Korpela.

Ikitie vie 1930-luvun Neuvostoliittoon

Elokuva Ikitie kertoo suomalaisista, jotka joutuivat Stalinin vainojen uhreiksi.

Tuhannet suomalaiset lähtivät 1920- ja 1930-luvulla Neuvostoliittoon. He halusivat rakentaa paremman maailman, mutta toisin kävi.

Diktaattori Josif Stalinin valtakaudella Neuvostoliitossa surmattiin miljoonia ihmisiä. Heidän joukossaan oli paljon myös suomalaisia.

Ikitie perustuu kirjailija Antti Tuurin romaaniin, joka puolestaan perustuu tositapahtumiin. Ikitie kertoo suomalaisten kohtaloista 1930-luvulla Neuvostoliiton puolella Karjalassa. Päähenkilöä Jussi Ketolaa esittää Tommi Korpela.

Elokuva on parhaillaan teattereissa. Sen on ohjannut A.J. Annila.


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.