Ihmiskunta tuhon jälkeen

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: SF film
Uutinen julkaistu: 20.05.2015

Mad Max: Fury Road jatkaa kolmen 1980-luvun toimintaelokuvan tarinaa.

Elokuvan tapahtumat ajoittuvat sarjan ensimmäisen ja toisen elokuvan väliin. Neljän Mad Max -elokuvan sarja kertoo maailmasta ydinsodan jälkeen. Maailmassa on pula sekä vedestä että polttoaineesta. Ihmiset elävät aavikkomaailmassa, jossa ei ole puita eikä vesialueita.

Ensimmäinen Mad Max -elokuva valmistui vuonna 1979. Kolmessa ensimmäisessä elokuvassa pääosaa näytteli Mel Gibson.

Kaikki Mad Max -elokuvat on ohjannut George Miller.

Neljäs Mad Max kuvattiin osittain Namibiassa Afrikassa. Kuvaukset alkoivat jo vuonna 2012. Alun perin kuvausten piti alkaa jo 1990-luvun alussa. Elokuvan tekeminen viivästyi peräti 25 vuotta monien ongelmien takia.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)