Kuvassa on HIM vuonna 2013. Edessä keskellä on laulaja Ville Valo.

Kuvassa on HIM vuonna 2013. Edessä keskellä on laulaja Ville Valo.

HIM lopettaa

Suosittu suomalainen rockyhtye HIM lopettaa uransa.

Yhtyeen viimeinen kiertue alkaa kesäkuussa. Kiertueen aikana HIM esiintyy eri puolilla Eurooppaa. Heinäkuussa yhtye esiintyy Suomessa Tuska-festivaalilla ja Miljoonarockissa.

HIMin perustivat 26 vuotta sitten laulaja Ville Valo, kitaristi Mikko Lindström sekä basisti Mikko Paananen. Yhtyeen viimeisin levy on Tears On Tape, joka julkaistiin neljä vuotta sitten.

HIM on myynyt miljoonia levyjä. HIM sai ensimmäisenä suomalaisena yhtyeenä Yhdysvalloissa kultalevyn.

Lähde STT


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.