Elokuvan pääosissa ovat Sherwan Haji (vasemmalla) ja Sakari Kuosmanen.

Elokuvan pääosissa ovat Sherwan Haji (vasemmalla) ja Sakari Kuosmanen.

Filmi pakolaisesta Suomessa

Ohjaaja Aki Kaurismäki teki elokuvan Toivon tuolla puolen. Se kertoo syyrialaisesta pakolaisesta Khaledista.

Khaled yrittää saada turvapaikan Suomessa. Viranomaiset päättävät kuitenkin palauttaa hänet Aleppoon Syyriaan.

Khaled jää laittomasti Suomeen. Suomalainen herra Wikström palkkaa Khaledin siivoojaksi.

Elokuva on hauska, vaikka aihe on vakava. Elokuva tuli teattereihin helmikuun alussa. Musiikin on tehnyt Tuomari Nurmio.

Toivon tuolla puolen kilpailee Berliinin elokuvajuhlien pääpalkinnosta.

Lähde Finnkino


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.