Norma John on kaksikko, jossa Leena Tirronen (oikealla) laulaa ja Lasse Piirainen soittaa pianoa.

Norma John on kaksikko, jossa Leena Tirronen (oikealla) laulaa ja Lasse Piirainen soittaa pianoa.

Euroviisujen loppukilpailu alkoi

Eurovision laulukilpailun loppukilpailut alkoivat 9. toukokuuta.

Kilpailu järjestetään tällä kertaa Ukrainan pääkaupungissa Kiovassa. Ukrainan Jamala voitti viime vuonna.

Suomea edustaa tänä vuonna Norma John -yhtyeen laulu Blackbird. Italian Francesco Gabbanin laulu Occidentali’s Karma on suurin suosikki. Myös Bulgarian ja tietysti Ruotsin laulut ovat suosikkeja.

Venäjän edustaja  Julija Samoilova ei pääse euroviisuihin. Ukraina ei päästä häntä maahan, koska Samoilova on esiintynyt Krimillä. Venäjä valloitti Krimin Ukrainalta vuonna 2014. Ukrainan mielestä valloitus oli laiton.

Lähde Yle


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.