Moukarinheittäjä David Söderberg edustaa Suomea Lontoossa. 37-vuotias moukarimies on arvokisojen konkari. Lontoon kisat ovat jo hänen neljännet MM-kisat.

Yleisurheilun MM-kisat alkavat perjantaina

Yleisurheilun MM-kisat alkavat perjantaina. Kisat järjestetään Ison-Britannian pääkaupungissa Lontoossa.

Lontoon kisoihin on myyty yli 600 000 lippua. Kisoista on tulossa suuri menestys. Aiempiin kisoihin ei ole myyty näin paljon lippuja ennakkoon.

Yksi kisojen suurimpia vetonauloja on pikajuoksija Usain Bolt. Jamaikalainen juoksija aikoo lopettaa uransa Lontoon MM-kisoissa. Bolt osallistuu Lontoossa 100 metrin kilpailuun sekä 4 kertaa 100 metrin pikaviestiin. 30-vuotias Bolt on voittanut urallaan MM-kisoissa yhteensä 11 kultamitalia. Pekingin olympialaisissa hän sai kultaa 100 metrillä, 200 metrillä ja pikaviestijoukkueessa. Pekingin kisat järjestettiin vuonna 2015.

Suomen MM-joukkueessa on mukana 12 urheilijaa. Suomen suurin mitalitoivo on jälleen kerran keihäänheittäjä Tero Pitkämäki.

Suomen joukkue Lontoossa on harvinaisen pieni. Suomi ei ole aiemmin osallistunut arvokisoihin näin pienellä joukkueella.

Yle välittää Lontoon MM-kisat suorana tv:ssä, radiossa ja verkossa.

Yleisurheilun MM-kisat järjestetään 4.–13. elokuuta.

Keihäänheittäjä Tero Pitkämäki on jälleen Suomen suurimpia mitalitoivoja. 34-vuotias Pitkämäki osallistuu nyt neljänsiin MM-kisoihin.


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.