Valtteri Bottas iloitsi, kun hänen uusi tallipaikkansa varmistui. Bottasin uskotaan taistelevan Williamsin ohjaimissa jopa F1-maailmanmestruudesta.

Valtteri Bottas ajaa Mercedeksellä

Suomalainen formula 1 -kuski Valtteri Bottas on saanut kuljettajapaikan huipputallista. Bottas ajaa tämän kauden Mercedes-tallin kuljettajana.

Nico Rosberg edusti aiemmin Mercedes-tallia. Rosberg lopetti kuitenkin kilpailu-uransa viime kauden lopuksi, kun hän voitti maailmanmestaruuden. Bottas siirtyy Mercedekselle Rosbergin paikalle. Bottaksen aiempi talli oli Williams.

Bottas sijoittui F1-sarjassa kaudella 2016 kahdeksanneksi. Kimi Räikkönen oli sarjan kuudes. Myös Räikkönen jatkaa F1-uraansa tällä kaudella. Räikkönen ajaa Ferrarilla.

F1-kauden ensimmäinen osakilpailu ajetaan 26. maaliskuuta Australiassa. Sarjassa on 20 osakilpailua eli grand prix’tä.


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.