Valtteri Bottas iloitsi, kun hänen uusi tallipaikkansa varmistui. Bottasin uskotaan taistelevan Williamsin ohjaimissa jopa F1-maailmanmestruudesta.

Valtteri Bottas ajaa Mercedeksellä

Suomalainen formula 1 -kuski Valtteri Bottas on saanut kuljettajapaikan huipputallista. Bottas ajaa tämän kauden Mercedes-tallin kuljettajana.

Nico Rosberg edusti aiemmin Mercedes-tallia. Rosberg lopetti kuitenkin kilpailu-uransa viime kauden lopuksi, kun hän voitti maailmanmestaruuden. Bottas siirtyy Mercedekselle Rosbergin paikalle. Bottaksen aiempi talli oli Williams.

Bottas sijoittui F1-sarjassa kaudella 2016 kahdeksanneksi. Kimi Räikkönen oli sarjan kuudes. Myös Räikkönen jatkaa F1-uraansa tällä kaudella. Räikkönen ajaa Ferrarilla.

F1-kauden ensimmäinen osakilpailu ajetaan 26. maaliskuuta Australiassa. Sarjassa on 20 osakilpailua eli grand prix’tä.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.