Susijengi pelaa kotikisoissa

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 30.08.2017

Koripallon EM-kisat järjestetään tänä vuonna neljäsä eri maassa. Susijengi pääsee pelaamaan kotiyleisön eteen 50 vuoden tauon jälkeen.

Suomen koripallomaajoukkue pelasi viimeksi EM-kotikisoissa vuonna 1967. Suomi sijoittui silloin kuudenneksi. Nyt jengillä on tilaisuus tehdä historiaa.

EM-kisojen alkulohkot pelataan tällä kertaa neljässä eri maassa: Suomessa, Turkissa, Israelissa ja Romaniassa. Suomen alkulohko pelataan Helsingissä. Susijengin tavoite on selviytyä jatkoon. Jatkopelit pelataan Istanbulissa.

Susijengi saa heti vastaansa kovimman mahdollisen vastustajan. Se kohtaa heti ensimmäisessä pelissä Ranskan. Ranska on MM-kisojen pronssijoukkue. Suomen lohkon muut maat ovat Islanti, Kreikka, Slovenia ja Puola.

Suomalaisten kisaurakka alkaa elokuun viimeisenä päivänä. Alkulohkon viimeinen peli Islantia vastaan on 6. syyskuuta. Islannin mukana Helsinkiin saapuu iso fanijoukko. Pallopelit ovat nyt Islannissa kovassa suosiossa. Koponen ja Markkanen tähtinä Suomen joukkueen suurimmat tähdet ovat nuori supertähti Lauri Markkanen ja kokenut Petteri Koponen. Etenkin 29-vuotiaan Koposen kuntoutuminen kisoihin on suomalaisille erinomainen uutinen.

– Toivottavasti Petteri ehtii kovaan kuntoon, maajoukkueen päävalmentaja Henrik Dettmann toivoo.

Koripallon EM-kisat 31.8.–17.9.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)