Suomi nousi huipulle lentopallossa

Teksti: Markku Juusola Lähde STT
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 23.09.2014

Suomi pelasi loistavasti lentopallon MM-kisoissa.

Suomi sijoittui lentopallon MM-kisoissa Puolassa yhdeksänneksi. Se on ylivoimaisesti Suomen paras MM-sijoitus tähän asti.

Suomen taakse jäivät esimerkiksi Italia ja Bulgaria. Ne ovat lajin parhaita maita Euroopassa.

Suomi on ollut mukana lentopallon MM-kisoissa kaikkiaan kuusi kertaa.

– Erittäin kova suoritus joukkueelta. Nostan hattua joukkueelle, että se pääsi vaikeiden aikojen yli, kommentoi maajoukkueen päävalmentaja Tuomas Sammelvuo.

Maajoukkueen kapteeni Antti Siltala sanoo, että joukkueen unelmatavoitteeseen ei päästy. Minimitavoite saavutettiin kirkkaasti.

– Yhdeksäs sija tuntuu jo aika hyvältä, sanoo Olli-Pekka Ojansivu. Hän on yksi Suomen parhaista pelaajista.

Suomi nousee kisojen jälkeen maailmanlistalla sijan 20 tienoille. Suomi saattaa päästä Brasilian olympiaturnaukseen vuonna 2016, jos sijoitus pysyy näin korkealla.

Seuraavaksi miesten maajoukkue pelaa ensi kesän Maailmanliigassa. Ensi vuoden syksyllä Suomi on mukana EM-kilpailuissa.

Kisat päättyivät isäntämaa Puolan juhlaan. Puola voitti loppuottelussa Brasilian erin 3–1.

Puola hävisi loppuottelussa ensimmäisen erän. Puolalaiset voittivat kuitenkin loput erät hurmioituneen kotiyleisön edessä. Brasilia voitti kolme edellistä maailmanmestaruutta.

Pronssin vei Saksa. Se päihitti pronssiottelussa Ranskan suoraan kolmessa erässä 3–0.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)