Britannian Mo Farah voitti Lontoossa 10 000 metriä ja tuli toiseksi 5 000 metrillä. Farah aikoo jatkaa uraansa yleisurheilussa maratonjuoksussa. Farah oli kisojen seuratuin urheilija yhdessä Usain Boltin kanssa.

Suomi jäi ilman mitalia

Yleisurheilun MM-kisat päättyivät sunnuntaina 13. elokuuta. Kisat järjestettiin Lontoossa. Suomi jäi ilman mitalia.

Suomalaisten kisamenestys oli heikko. Keihäänheittäjä Tero Pitkämäki oli kisojen paras suomalainen. Kisat olivat hänelle peräti 16. arvokisat. Hän sijoittui viidenneksi.

Pitkämäen lisäksi kävelijä Aleksi Ojala ja maratoonari Anne-Mari Hyryläinen onnistuivat. Ojala sijoittui 50 kilometrin kävelyssä 14:nneksi. Hyyryläinen oli maratonilla 25:s.

Kisoissa oli mukana 12 suomalaisurheilijaa. Suomi saavutti kisoista yhden pistesijan. Tavoitteena oli kolme. Kisat olivat siis pettymys.

Maailman tunnetuin yleisurheilija, pikajuoksija Usain Bolt, loukkasi itsensä 100 metrin viestissä. Boltin ura päättyi näihin kisoihin. Bolt sai kisoista vain yhden pronssimitalin. Se oli pettymys.

 


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.