– Tehdään näistä kisoista reilummat kuin koskaan, hiihtäjä Sami Jauhojärvi sanoi. Hän puhui hiihdon MM-kisojen avajaisissa Lahdessa.

– Tehdään näistä kisoista reilummat kuin koskaan, hiihtäjä Sami Jauhojärvi sanoi. Hän puhui hiihdon MM-kisojen avajaisissa Lahdessa.

Suomen juhlavuoden suurin tapahtuma

Tuhannet ihmiset osallistuivat Lahden MM-hiihtojen avajaisiin viime keskiviikkona. Hiihdon MM-kisat on Suomen itsenäisyyden 100-vuotis- juhlavuoden suurin tapahtuma.

Kisojen avajaisissa Lahden torilla oli paljon yleisöä, vaikka oli kova tuuli ja pakkanen ja satoi lunta.

Presidentti Sauli Niinistö piti puheen. Ohjelmassa oli myös tanssia, musiikkia ja ilotulitus.

Entinen taitoluistelija Kiira Korpi esiintyi. Suuri kuoro lauloi Finlandian, ja Sinfonia Lahden orkesteri esiintyi.

Hiihtäjä Sami Jauhojärvi esitti avajaisissa vetoomuksen reilun urheilun puolesta.

Lähde STT, Yle


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.