Kuvassa lentää lumilautailija Enni Rukajärvi. Hän sai pronssia slopestyle-kilpailussa.

Kuvassa lentää lumilautailija Enni Rukajärvi. Hän sai pronssia slopestyle-kilpailussa.

Suomeen jo kaksi mitalia

Suomalaiset aloittivat hyvin Pyeongchangin olympialaisissa. Hiihtäjä Krista Pärmäkoski ja lumilautailija Enni Rukajärvi saivat pronssia.

Krista Pärmäkoski tuli kolmanneksi naisten yhdistelmäkilpailussa lauantaina. Voiton vei Ruotsin Charlotte Kalla.

Naiset hiihtävät yhdistelmä-kilpailussa ensin 7,5 kilometriä perinteisellä tyylillä. Sitten he vaihtavat suksia ja hiihtävät 7,5 kilometriä vapaalla tyylillä.

– Tosi iso juttu, että sain mitalin heti ensimmäisellä matkalla, sanoi Pärmäkoski kilpailun jälkeen.

– Nyt voin jatkaa kisoja rennosti, Pärmäkoski kertoi Ylen tv-haastattelussa.

Vaarallinen slopestyle

Toinen pronssi tuli naisten lumilautailussa. Enni Rukajärvi onnistui hyvin slopestyle-kilpailussa. Slopestylessa rinteessä on esteitä, kaiteita ja hyppyreitä. Lumilautailijat tekevät niissä erilaisia temppuja ja hyppyjä.

Olympialaisten slopestyle-kilpailu oli vaikea. Kilpailu oli vaarallinen, koska tuuli oli kova. Enni Rukajärvi kaatui ensimmäisellä kierroksella. Hän ajatteli jo, että hän jättää kilpailun kesken. Hän lähti kuitenkin toiselle kierrokselle ja onnistui hienosti.

Ampumahiihdossa Kaisa Mäkäräinen oli yksi suosikeista. Kova tuuli haittasi ensimmäistä kilpailua. Mäkäräinen ampui kolme kertaa ohi. Hän oli vasta sijalla 25. Vielä on jäljellä kaksi kilpailua, joissa hän voi menestyä.

Hiihtäjä Iivo Niskanen aloitti yhdistelmäkilpailun liian kovaa. Hän väsyi ja putosi sijalle 19.

Olympialaiset jatkuvat 25. helmikuuta asti.

Lähteet STT, Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


2 kommenttia uutiseen “Suomeen jo kaksi mitalia”

  1. suomifani

    hyvä suomi

  2. moro

    hyvä suomi… Ja sain uutta tietoa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste