Ruotsin ylpeys Zlatan Ibrahimovi?

Teksti: Bosse Hellsten
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 27.03.2012

Zlatan on AC Milanin paras maalintekijä. Hän on saanut pallon vastustajan verkkoon tällä kaudella jo 22 kertaa.

Ruotsin jalkapallon suurin tähti Zlatan Ibrahimovi? on maailmanluokan supertähti. Kun Zlatanin seurajoukkue AC Milan pelasi Palermoa vastaan Italian Serie A -jalkapallosarjassa maaliskuussa, Zlatan teki kolme maalia 14 minuutissa.

– Tunsin itseni vahvaksi, pelaaminen oli hienoa. Aivan joka päivä ei ole ihan yhtä hyvä tunne.

Zlatan on AC Milanin paras maalintekijä. Hän on saanut pallon vastustajan verkkoon tällä kaudella jo 22 kertaa. Vuonna 2011 Zlatan valittiin Serie A:n parhaaksi pelaajaksi. Ruotsin parhaana hänet on palkittu jo kuusi kertaa.

Zlatan pelaa Ruotsin maajoukkueen hyökkääjänä. Hän on todellinen painajainen vastustajan puolustukselle. Monet suomalaiset muistavat Zlatanin EM-kisojen karsinnoista. Silloin Zlatan tuli kentälle pelin puolivälissä ja teki Suomen verkkoon kolme maalia eli hattutempun. Zlatan tunnetaan myös kiivaasta luonteestaan. Hän joutuu usein sanaharkkaan muiden pelaajien, valmentajien ja toimittajien kanssa.Helmikuussa Zlatan ajettiin ulos kentältä, kun hän löi Napolin pelaajaa Salvatore Aronicaa kasvoihin.

Zlatanin joukkue AC Milan kohtaa Mestarien liigan puolivälierässä espanjalaisen FC Barcelonan. Ottelu pelataan tiistaina 28. maaliskuuta. Ottelusta tulee mielenkiintoinen, sillä monien mielestä Barcelona on maailman paras seurajoukkue.

30-vuotias Zlatan on maahanmuuttaja. Perhe on kotoisin nykyisestä Bosnia ja Hertsegovinasta. Zlatan syntyi Ruotsin Malmössä.

Omaelämäkerrassaan tähti kertoo matkansa maailman huipulle. Kirjaa on myyty yli puoli miljoonaa kappaletta. Teos ilmestyy suomeksi toukokuussa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)