Rennosti maailman paras

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 09.11.2016

Lumilautailija Enni Rukajärvi on tehnyt hurjia kuvausmatkoja vuorilla tänä syksynä.

Lumilautailijoiden tärkein kilpailu tänä talvena on maailmanmestaruuskisat. Ne pidetään Espanjassa Sierra Nevadan vuorilla maaliskuussa.

Enni Rukajärvi on lumilautailun maailmanmestari. Hän on ehkä lumilautailun suurin tähti Suomessa tällä hetkellä.

Hän on harjoitellut tänä syksynä erikoisella tavalla. Lumilautailijoilla on tapana kuvata laskuja videolle. Rukajärvi on kiertänyt ahkerasti kuvauksissa Kanadassa, Uudessa-Seelannissa, Japanissa ja Pohjoismaissa.

Rukajärven mielestä laskeminen oudoissa rinteissä ja luonnonlumessa on vaikeampaa kuin kilparinteissä.

– Olen saanut sieltä uusia ideoita kisoihin. Olen myös opetellut pari uutta temppua, Rukajärvi kertoo.

Lumilautailijat suhtautuvat urheiluun rennommin kuin urheilijat yleensä.

Myös Rukajärvi ottaa rennosti. Hän aikoo keskittyä laskujen kuvauksiin, jos menestys kilpailuissa huononee. Kuvaaminen on jopa hänen unelmansa, jos menestys huononee.

Lähde STT

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)