Painonnostaja Anni Vuohijoki on noussut lajinsa huipulle.

Painonnostaja Anni Vuohijoki nousi huipulle

Painonnostaja Anni Vuohijoki sai uransa ensimmäiset arvokisamitalit EM-kisoista. Vuohijoki nappasi kaksi pronssia viime viikolla.

Vuohijoki sai pronssimitalit 63 kilon sarjassa. Hän saavutti pronssia sekä työnnössä että yhteiskilpailussa. Vuohijoen yhteistulos 203 kiloa on samalla uusi Suomen ennätys. EM-kisat järjestettiin Romanian pääkaupungissa Bukarestissa.

Vuohijoki on ensimmäinen suomalainen painonnostaja, joka ylsi lajin arvokisoissa mitaleille 17 vuoteen. Edellinen suomalainen arvokisoissa menestynyt painonnostaja on Karoliina LUndahl. Hän sai EM-pronssia vuonna 2001.

29-vuotias Vuohijoki edustaa Rovaniemen Reipasta. Hänen tavoitteensa on menestyä seuraavissa kesäolympialaisissa. Olympialaiset järjestetään vuonna 2020 Japanin pääkaupungissa Tokiossa.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Painonnostaja Anni Vuohijoki nousi huipulle”

  1. Kaisa Kepponen

    Hieno juttu😁👍🏻. Hyvä Anni!

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste