Olympialaisten päättäjäisissä urheilijat eri maanosista tekivät sormisydämen. Korealaisilla on tapana tehdä etusormella ja peukalolla kuvio, joka muistuttaa sydäntä. Se on sormisydän. Se tarkoittaa ystävyyttä.

Olympialaisten päättäjäisissä urheilijat eri maanosista tekivät sormisydämen. Korealaisilla on tapana tehdä etusormella ja peukalolla kuvio, joka muistuttaa sydäntä. Se on sormisydän. Se tarkoittaa ystävyyttä.

Olympialaiset päättyivät

Pyeongchangin talviolympialaiset päättyivät viime sunnuntaina.

Paras maa olympialaisissa oli Norja. Norja sai peräti 39 mitalia. Menestys oli uskomattoman hyvä. Norjalaisia on yhtä paljon kuin suomalaisia. Mutta suomalaiset saivat vain kuusi mitalia.

Hiihtäjä Krista Pärmäkoski sai puolet Suomen mitaleista. Naisten maajoukkue sai pronssia jääkiekossa. Enni Rukajärvi oli kolmas lumilautailun slope stylessa.

Suomen tavoite olympialaisissa oli seitsemän mitalia. Suomen urheilijat siis saavuttivat melkein tavoitteensa. Enemmänkin olisi voinut tulla. Joillakin urheilijoilla oli huonoa tuuria.

Esimerkiksi luistelija Mika Poutala sai melkein pronssia 500 metrin luistelussa. Hän hävisi mitalin vain muutamalla sekunnin sadasosalla.

Ampumahiihtäjä Kaisa Mäkäräinen epäonnistui. Pyeongchangissa tuuli paljon. Siksi Mäkäräinen epäonnistui ampumisessa.

Seuraavat talviolympialaiset ovat vuonna 2022 Pekingissä Kiinassa. Ja aivan pian voimme jännittää jälleen. Paralympialaiset alkavat Pyeongchangissa ensi viikon perjantaina 9. maaliskuuta.

Lähde STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Olympialaiset päättyivät”

  1. luana

    Teksti: Markku Juusola, thanks! And thanks for sharing your great posts every week!

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste