Malesian Lee Chong Wei on tällä hetkellä maailman paras sulkapallon pelaaja. Pallo lähtee hänen mailastaan 450 kilometrin tuntinopeudella.

Malesian Lee Chong Wei on tällä hetkellä maailman paras sulkapallon pelaaja. Pallo lähtee hänen mailastaan 450 kilometrin tuntinopeudella.

Nopeaa mutta helppoa

Sulkapalloa on helppo pelata vaikka pihalla. Toisaalta se on kova laji, jossa parhaat ansaitsevat miljoonia euroja.

Maailman parhaat sulkapalloilijat tulevat Itä-Aasiasta. Kiinassa, Malesiassa, Koreassa ja Indonesiassa sulkapallo on iso laji. Parhaat pelaajat ovat julkkiksia, ja he ansaitsevat suuria summia.

Euroopassa Tanska on paras maa. Sulkapallo on luultavasti nopein pallopeli. Parhaat pelaajat lyövät palloa valtavalla nopeudella. Maailmanennätys on 500 kilometriä tunnissa. Se on kolme kertaa nopeampi kuin Patrik Laineen lämäri jääkiekossa.

Monipuolista ja helppoa liikuntaa Sulkapallokentällä pelaaja juoksee, vaihtaa suuntaa ja hyppii. Kunto, tasapaino ja notkeus kehittyvät. Tyynenä kesäiltana sulkapalloa on hauska pelata pihalla.

Talvella kannattaa ostaa sisäpelikengät, pakkaus palloja ja mennä halliin. Melko hyvän mailan saa 30 eurolla.

Jos oikein innostuu, voi ostaa palloja, jotka on tehty hanhen tai ankan sulista. Ne lentävät ihan eri tavalla kuin muoviset pallot.


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.