Iivo Niskanen juhlii voittoa maalissa.

Iivo Niskanen juhlii voittoa maalissa.

Niskanen hiihti kultaa

Iivo Niskanen voitti 15 kilometrin hiihdon Lahden MM-kisoissa. Norjan Martin Johnsrud Sundby jäi toiseksi.

Niskanen löi Sundbyn melkein 20 sekunnilla. Kilpailu hiihdettiin perinteisellä hiihtotavalla.

Iivosen kulta on Suomen kolmas mitali Lahden MM-hiihdoissa. Krista Pärmäkoski sai jo hopeaa ja pari Sami Jauhojärvi ja Iivo Niskanen otti pronssia.

Iivo Niskanen on 25-vuotias. Kulta on Niskasen ensimmäinen henkilökohtainen mitali arvokisoissa.

Muutkin suomalaiset onnistuivat melko hyvin. Sami Jauhojärvi oli seitsemäs, Heikkinen sijalla 10. ja Lari Lehtonen sijalla 23. Viestihiihdossa Suomi saa kokoon hyvän joukkueen.

Lähde STT


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.