Lyhyesti – urheilu

Kuvassa syyrialaiset juhlivat menestystä jalkapallossa.

Jalkapallo:

Syyrialla on mahdollisuus päästä jalkapallon MM-kisoihin, vaikka maassa on sota. Syyria pelasi viime viikolla tasan 2–2 Irania vastaan. Syyria sijoittui MM-karsinnassa lohkonsa kolmanneksi. Näin se pääsee lokakuussa jatkokarsintaan Australiaa vastaan.

Jos se voittaa Australian, on edessä vielä yksi karsinta marraskuussa. Sen voittaja menee ensi vuoden MM-kisoihin Venäjälle. Syyrialla on siis paremmat mahdollisuudet päästä MM-kisoihin kuin esimerkiksi Suomella.

Kuvassa syyrialaiset juhlivat pääkaupungin Damaskoksen kaduilla.

Syyria oli karsintalohkossa parempi kuin esimerkiksi Kiina ja Qatar, joilla on paljon paremmat mahdollisuudet pelata jalkapalloa.

Syyrian sankari ottelussa Irania vastaan oli Omar Al Somah. Hän teki tasoituksen ottelun viime hetkillä.

Sodan takia Syyria ei voi pelata otteluita kotimaassa. Kotiottelut on pelattu Malesiassa Itä-Aasiassa. Se on yli 7 000 kilometrin päässä Syyriasta.

 

Kuvassa on jalkapalloilija Alexander Ring.

Jalkapallo:

Suomi pelasi syyskuun alussa kaksi jalkapallon maaottelua. Se voitti molemmat ottelut. Ensin kaatui Islanti Tampereella 1–0 ja sitten Kosovo vieraskentällä 1–0. Alexander Ring (kuvassa) teki Suomen maalin Islantia vastaan komealla vapaa- potkulla. Ottelut kuuluivat ensi vuoden MM-kisojen karsintoihin. Suomi ei pääse MM-kisoihin. Suomi pelaa vielä lokakuun alussa Kroatiaa ja Turkkia vastaan.

Kuvassa on tennispelaaja Sloane Stephens.

Tennis:

Yhdysvaltain avoimessa tennisturnauksessa nähtiin viikonvaihteessa suuri yllätys. Amerikkalainen Sloane Stephens (kuvassa) voitti naisten kaksinpelin. Stephens oli kuusi viikkoa sitten parhaiden pelaajien listalla vasta sijalla 957. Nyt hän oli paras turnauksessa, jossa kaikki maailman parhaat pelaajat olivat mukana. Miesten paras oli Espanjan Rafael Nadal.

Kuvat Lehtikuva


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.