Lyhyesti – urheilu

Tällaisia ovat suomalaisten urheilijoiden asut talviolympialaisissa Etelä-Koreassa. Kuvassa on vapaa-ajan asuja. Kilpailupuvut ovat erilaisia.

Hiihto:

Etelä-Korean talviolympialaisiin on alle 100 päivää. Suomalaisten urheilijoiden vaatteet ovat herättäneet keskustelua. Suomen olympiakomitea on esitellyt asuja, joita suomalaiset urheilijat käyttävät olympialaisissa.

Tällä kertaa asut on tehnyt suomalainen urheiluvaateliike Luhta/Icepeak. Yhtiö sanoo, että vaatteiden aiheet tulevat Suomen puhtaasta luonnosta, Lapin taiasta ja neljästä vuodenajasta. Vaatteissa ei ole Suomen lippua eikä leijonan kuvia. Väreinä ovat sininen ja valkoinen, mutta myös musta, harmaa ja oranssi.
Asut herättivät heti keskustelua. Monet kommentoivat: rumia, kamalia!

– Hyvä, että minun ei tarvitse käyttää niitä, sanoo entinen alppihiihtäjä Kalle Palander. Tällaisia ovat suomalaisten urheilijoiden asut talviolympialaisissa Etelä-Koreassa. Kuvassa on vapaa-ajan asuja. Kilpailupuvut ovat erilaisia.

Kuvassa Teemu Selänne näyttää sormusta, jonka Hockey Hall of Famen n jäsenet saavat.

Jääkiekko:

Entinen jääkiekkoilija Teemu Selänne on nyt Hockey Hall of Famen (HHOF) jäsen. Kuvassa Selänne näyttää sormusta, jonka HHOF:n jäsenet saavat. Hockey Hall of Fameen valitaan entisiä NHL:n pelaajia, jotka ovat saavuttaneet jotain suurta. NHL on Pohjois-Amerikan jääkiekkosarja. Selänne voitti NHL:n mestaruuden vuonna 2007. Hän teki NHL:ssä 684 maalia. Hän on maalitilastossa sijalla 11. Hockey Hall of Fame sijaitsee Torontossa Kanadassa.

Kuvassa Henri Kontinen halaa John Peersiä voiton jälkeen.

Tennis:

Tenniksen pelaaja Henri Kontinen päätti tämän vuoden kilpailut hienosti. Hän voitti viikonvaihteessa Lontoossa nelinpelin turnauksen yhdessä John Peersin kanssa. Peers on kotoisin Australiasta. Kontinen ja Peers voittivat Lontoossa maailman parhaat pelaajat Lukasz Kubotin ja Marcelo Melon. Kuvassa Kontinen halaa Peersiä voiton jälkeen. Kontinen on nyt maailman kolmanneksi paras miesten nelinpelissä.

Kuvat Lehtikuva


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.