Lyhyesti – urheilu

Kazakstanin Ruslan Galyautdinov (vas.) ja Suomen Mikko Lukkarila kamppailevat jääpallon MM-kisojen pronssiottelussa.

Jääpallo:

Suomi oli kolmas jääpallon MM-kisoissa. Suomi oli kolmas myös viime vuonna. Suomen joukkue sai siis pronssimitalit. Se on tuttua Suomen jääpallon pelaajille. Suomi on nimittäin saanut pronssia jo 20 kertaa tätä ennen.

Venäjä ja Ruotsi taistelevat yleensä jääpallon maailmanmestaruudesta. Niin kävi tänäkin vuonna. Venäjä voitti Ruotsin loppuottelussa 5­–4.

MM-kisat pelattiin Habarovskissa Venäjällä. Suomi voitti pronssiottelussa Kazakstanin 8–4. Kazakstanin Ruslan Galyautdinov (vas.) ja Suomen Mikko Lukkarila kamppailevat jääpallon MM-kisojen pronssiottelussa.

– Pelasimme pronssipelin hyvin, kehui Suomen valmentaja Antti Parviainen.

Suomen joukkueessa on paljon nuoria pelaajia. Parviainen sanoi, että monet nuoret pelaajat ovat maajoukkueessa vielä 5–10 vuotta. Siksi Suomi voi menestyä tulevaisuudessa vielä paremmin.

 

Kuvassa salibandy-ottelussa Puolan Lukasz Widurski (oikealla) yrittää estää Suomen Mattias Veikkolan etenemisen.

Salibandy:

Suomi on maailman toiseksi paras maa salibandyssa. Ruotsi on paras. Salibandya pelataan monessa muussakin maassa, mutta ne eivät ole kovin hyviä. Tämä näkyi karsinnoissa maailmanmestaruuskisoihin. Suomi voitti kaikki karsinta-ottelut. Suomi teki otteluissa 111 maalia. Suomi voitti muun muassa Belgian 27­–0. Vastustajat tekivät yhteensä vain kolme maalia Suomen maaliin. Kuvassa Puolan Lukasz Widurski (oikealla) yrittää estää Suomen Mattias Veikkolan etenemisen.

 

Kuvassa Jypin Janne Kolehmainen juhlii voittoa.

Jääkiekko:

Jyväskylän Jyp voitti jääkiekon Mestarien liigan eli CHL:n mestaruuden. Jyp voitti viime viikon tiistaina loppuottelussa ruotsalaisen Växsjön 0–2. Växsjö oli suosikki. Mutta Jyp voitti, koska joukkue puolusti hyvin. Lisäksi maalivahti Jussi Olkinuora pelasi loistavasti. Kuvassa Jypin Janne Kolehmainen juhlii voittoa.

Kuvat Lehtikuva

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.