Sebastian Vettel (keskellä) voitti kauden ensimmäisen F1-kilpailun. Toiseksi tuli Lewis Hamilton (vasemmalla). Kimi Räikkönen (oikealla) oli kolmas.

Sebastian Vettel (keskellä) voitti kauden ensimmäisen F1-kilpailun. Toiseksi tuli Lewis Hamilton (vasemmalla). Kimi Räikkönen (oikealla) oli kolmas.

Kuka on Formula 1:n nopein?

Kilpailu Formula 1 -autojen maailmanmestaruudesta alkoi jälleen. Myös tänä vuonna mukana on kaksi kuljettajaa Suomesta.

Ensimmäinen kilpailu ajettiin Melbournessa Australiassa sunnuntaina. Nopein oli Sebastian Vettel. Lewis Hamilton tuli toiseksi. Kimi Räikkönen oli kolmas. Valtteri Bottas jäi kahdeksanneksi.

Tänä vuonna kausi on pidempi kuin viime vuonna. Kilpailuja on 21. Formula 1 -kuljettajat kilpailevat tänä vuonna myös Saksassa Hockenheimissa. Kausi päättyy Abu Dhabissa marraskuussa.

Valtteri Bottas ajaa Mercedes-autoa aivan kuten viime vuonna. Bottas on sanonut, että hän haluaa voittaa mestaruuden tänä vuonna. Mercedes on uudistanut auton niin, että se sopii paremmin Bottaksen ajotavalle. Viime vuonna Bottas oli kolmas.

Bottaksen tallikaveri on britti Lewis Hamilton. Hän on voittanut mestaruuden neljä kertaa. Hamilton voitti mestaruuden vuonna 2017.

Bottaksen ja Hamiltonin välille tulee tiukka kamppailu tallin sisällä. Talli on luvannut, että molempia kuljettajia kohdellaan samalla tavalla.

Bottaksella on paljon paineita. Hän tietää, että hänen täytyy ajaa hyvin, jotta hän voi jatkaa Mercedeksellä.

Toinen suomalainen kuljettaja Kimi Räikkönen haluaa myös voittaa mestaruuden. Räikkönen voitti mestaruuden vuonna 2007. Viime vuonna hän oli neljäs. Räikkönen ajaa Ferrarin autoa.

Saksalainen Sebastian Vettel on myös suuri suosikki mestariksi. Hän on voittanut mestaruuden neljä kertaa. Viime vuonna hän johti aluksi sarjaa. Sitten hän teki virheitä ja jäi toiseksi.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste