Kiekkokausi päättyi pettymykseen

Teksti: lähde STT
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 22.05.2012

Suomi lähti kesälomalle ilman mitalia.

Jääkiekon MM-kisat päättyivät viime sunnuntaina Helsingissä. Suomen joukkueelle kotikisat olivat pettymys. Suomi selvisi kisoissa neljän parhaan maan joukkoon. Kaksi viimeistä peliä se kuitenkin hävisi, ja niin Suomeen ei tullut mitalia. Kultaa vei Venäjä, toiseksi tuli Slovakia ja pronssin sai Tshekki.

Suomen joukkueen ongelma oli se, että Jarkko Immosen johtama kakkosketju ei yltänyt samalle tasolle kuin viime vuonna. Myös maalivahtien pelissä oli ongelmia, ja joukkue olisi tarvinnut vielä pari taitavaa puolustajaa.

Suomen joukkueen valmentajan Jukka Jalosen mielestä vika oli ennen kaikkea maalinteossa.

– Muut huippujoukkueet olivat tässä meitä edellä. Voin ottaa omaksi virheekseni sen, että en saanut pelaajia ampumaan riittävästi, Jalonen totesi.

Pelejä ensi vuonnakin Helsingissä

Maailmanmestaruuskisojen pelejä pelataan myös ensi vuonna Helsingissä. Kisat jaetaan silloin Helsingin ja Tukholman välillä kuitenkin niin, että mitalipelit pelataan Tukholmassa.

Päättyneitä kisoja arvosteltiin siitä, että pääsylippujen hinnat olivat liian korkeita. Suomen jääkiekkoliiton nokkamies Kalervo Kummola myönsi, että tässä tehtiin virhe.

– Voitimme viime vuonna maailmanmestaruuden, ja se ehkä sokaisi meitä. Oli virhe laittaa kaikkien Suomen pelien hinnat niin korkeiksi. Ensi vuonna näin ei tehdä, vaan mukaan tulee myös halvempia lippuja, Kummola sanoi.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)