Lunta on yhä paljon, mutta jalkapalloa pelataan. HJK ja FC Honka pelasivat Helsingissä 2. huhtikuuta Suomen Cupin ottelun. Hongan Ahmed El Amrani (kuvassa selin) katselee, kun HJK:n Sebastian Dahlström makaa lumikasassa.

Lunta on yhä paljon, mutta jalkapalloa pelataan. HJK ja FC Honka pelasivat Helsingissä 2. huhtikuuta Suomen Cupin ottelun. Hongan Ahmed El Amrani (kuvassa selin) katselee, kun HJK:n Sebastian Dahlström makaa lumikasassa.

Jalkapalloa vaikka lumessa

Suomessa on vielä lunta maassa. Taistelu jalkapallon Suomen mestaruudesta alkoi silti.

Jalkapallon Suomen mestaruus ratkaistaan Veikkausliigassa. Veikkausliiga alkoi viime lauantaina, vaikka monella paikkakunnalla on paljon lunta.

Veikkausliigassa pelaa 12 joukkuetta. Suurin suosikki mestariksi on jälleen kerran HJK eli Helsingin Jalkapalloklubi. Seinäjoen SJK tai Kuopion KuPS saattavat menestyä ja yllättää HJK:n. HJK voitti viikonvaihteessa Ilveksen 3–1. PS Kemi yllätti SJK:n Seinäjoella 0–1.

Paljon hyviä pelaajia

Entä keitä pelaajia kannattaa seurata?

HJK on Suomen rikkain jalkapalloseura. Se on hankkinut uusia pelaajia myös ulkomailta. Heistä parhaita ovat brasilialainen João Klauss de Mello ja egyptiläinen Amr Gamal. Molemmat ovat hyökkääjiä, joten paljon maaleja saattaa syntyä.

IFK Mariehamnin Aleksei Kangaskolkka on kova maalintekijä. Turun Interin Benjamin Källman on nuori ja tehokas hyökkääjä. Kannattaa muistaa myös SJK:n Vahid Hambo. Häntä on jo kutsuttu Suomen Zlatan Ibrahimoviciksi.

Lähteet STT, Suomifutis.com

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.