Jääkiekkoliiga KHL käynnistyi

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 25.08.2015

Venäjän jääkiekon ammattilaisliiga KHL alkoi jälleen tämän viikon alussa. KHL:ää pelataan pääasiassa Venäjällä, mutta myös Euroopassa.

KHL-sarjan joukkueita tulee Venäjän lisäksi Slovakiasta, Kroatiasta, Valko-Venäjältä, Latviasta ja Suomesta. KHL:n ainoa suomalaisjoukkue on helsinkiläinen Jokerit.

Jokerit aloitti KHL:ssä viime kaudella. Kausi sujui hyvin, jopa odotuksia paremmin. Jokerit sijoittui 28 joukkueen sarjassa kuudenneksi. Tällä kaudella Jokerien tavoite on menestyä paremmin. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että Jokerit tavoittelee ensimmäistä KHL-mitaliaan.

Jokerit pelaa kaudella 2015–2016 60 KHL-sarjan ottelua. Runkosarja päättyy helmikuun puolivälissä. Sen jälkeen alkavat pudotuspelit. Jokerit kohtasi kauden avausottelussaan Helsingin Areenalla tiistaina Severstal Tsherepovetsin. Torstaina Jokerien vieraaksi saapuu Torpedo Nizhni Novgorod ja lauantaina TsSKA Moskova.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)