Iivo Niskanen ja Krista Pärmäkoski olivat iloisia, koska he menestyivät olympialaisissa.

Iivo Niskanen ja Krista Pärmäkoski olivat iloisia, koska he menestyivät olympialaisissa.

Iivo ja Krista Suomen sankareita

Talviolympialaiset päättyivät komeasti. Iivo Niskanen sai kultaa 50 kilometrin hiihdossa. Krista Pärmäkoski tuli toiseksi 30 kilometrin hiihdossa.

Pyeongchangin olympialaiset Etelä-Koreassa päättyivät sunnuntaina. Olympialaiset päättyivät Suomen juhliin.

Niskanen oli ylivoimainen

Perjantaina Iivo Niskanen voitti miesten 50 kilometrin hiihdon. Niskanen ei näyttänyt edes kovin väsyneeltä kilpailun jälkeen. Vain Venäjän Aleksandr Bolshunov jaksoi Niskasen vauhdissa melkein loppuun asti.

Lauantaina suomalaiset juhlivat taas. Krista Pärmäkoski taisteli hopealle 30 kilometrin hiihdossa. Norjan Marit Björgen oli ylivoimainen. Kilpailu toisesta sijasta oli kova. Itävallan Teresa Stadtlober väsyi niin paljon, että hän hiihti väärälle ladulle. Myös Pärmäkoski väsyi.

– Melkein kävelin lopussa, sanoi Pärmäkoski. Hän sai yksin puolet Suomen mitaleista, yhden hopean ja kaksi pronssia.

Lähde STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Iivo ja Krista Suomen sankareita”

  1. Niskanen ja kultaa

    50 kilometrin

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste