Ranskan Antoine Roussel (vasemmalla) teki kaksi maalia Suomea vastaan. Suomen maalissa oli Joonas Korpisalo.

Ranskan Antoine Roussel (vasemmalla) teki kaksi maalia Suomea vastaan. Suomen maalissa oli Joonas Korpisalo.

Heikko alku MM-kisoissa

Ranska voitti Suomen ensi kertaa jääkiekossa. Ranska teki MM-kisojen ottelussa peräti viisi maalia, Suomi vain yhden.

Suomi aloitti jääkiekon MM-kisat heikosti. Valko-Venäjä kaatui perjantaina niukasti 3–2.

Sunnuntaina ottelu Ranskaa vastaan sujui surkeasti. Ranska voitti peräti 5–1. Kolmannessa erässä nuori hyökkääjä Jesse Puljujärvi tuli Juha-Matti Aaltosen tilalle, mutta sekään ei auttanut. Ranskan maalivahti Florian Hardy pelasi loistavasti. Hän torjui 40 laukausta. Suomi ei ole koskaan aiemmin hävinnyt Ranskalle.

Maanantaina ottelu Tšekkiä vastaan alkoi lupaavasti. Suomi johti jo 3–0, mutta Tšekki tasoitti kolmannessa erässä. Tšekki voitti Suomen voittolaukauskilpailussa.

Jääkiekon maailmanmestaruuskisat pelataan Pariisissa Ranskassa ja Kölnissä Saksassa 21. toukokuuta asti.

Lähde STT


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.