Ferguson eläkkeelle

Teksti: Pk, lähde IS
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 21.05.2013

Sir Alex Ferguson on toiminut Manchester Unitedin managerina eli päävalmentajana yli 26 vuotta.

71-vuotiaan Fergusonin ura on vertaansa vailla. Pohjois-englantilainen jalkapalloseura Manchester United voitti hänen aikanaan peräti 13 Englannin liiga-mestaruutta. Lisäksi seura voitti kaksi ykkössijaa Euroopan jalkapalloseurojen vuosittaisessa Mestarien liigassa.

– Olen miettinyt tätä päätöstä pitkään. Nyt on oikea hetki. Minulle on tärkeä asia, että voin jättää tämän seuran seuraajalleni vahvimmassa mahdollisessa kunnossa. Uskon, että teen niin. Manchester Unitedin harjoitusolosuhteet ovat nykyisin maailman parhaat, Ferguson sanoo STT:n jutussa.

Ferguson valmensi Manchester Unitedia yli 1 000 ottelussa. Hän on seuran historian pitkäaikaisin valmentaja.

Ferguson aateloitiin vuonna 1999 tunnustuksena työstä jalkapallon edistämiseksi. Hän käyttää nimensä edessä siksi englantilaista kunniaetuliitettä sir.

Yksi kommentti artikkeliin ”Ferguson eläkkeelle”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)