Kuvassa ovat Jur Vrieling ja hänen hevosensa Glasgow. He voittivat esteratsastuksen maailmancupin kilpailun Helsingissä 22. lokakuuta.

Kuvassa ovat Jur Vrieling ja hänen hevosensa Glasgow. He voittivat esteratsastuksen maailmancupin kilpailun Helsingissä 22. lokakuuta.

500 hevosta kilpaili Helsingissä

Helsinki International Horse Show on Suomen suurin hevoskilpailu.

Helsinki International Horse Show (HIHS) järjestettiin Helsingin Jäähallissa viime viikolla, 18.­–22. lokakuuta. Kilpailuissa oli mukana 500 hevosta ja 400 ratsastajaa. Kilpailuja seurasi noin 40 000 katsojaa.

HIHS:ssa oli viiden päivän aikana monta erilaista kilpailua. Tärkein kilpailu oli esteratsastuksen maailmancup.

Siinä voiton vei hollantilainen Jur Vrieling. Hänen hevosensa nimi on Glasgow.

Yleisön suosikki oli suomalainen Juulia Jyläs. Hänen hevosensa nimi on Courage. Jyläs ja Courage pudottivat kaksi estettä kilpailussa. He jäivät kilpailussa sijalle 21.

– Olen todella tyytyväinen Courageen, Jyläs kehui hevostaan.

Jyläs uskoo, että hän ja Courage menestyvät vielä paremmin.

– Tarvitsemme lisää kokemusta.

Lähteet STT, Yle, HIHS


Yksi kommentti uutiseen “500 hevosta kilpaili Helsingissä”

  1. Shaheammerzai

    Ratstaman mä kin tykän Ratstaman hyvää

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.