Vladimir Putin voitti Venäjän presidentinvaalit ylivoimaisesti. Vaalit järjestettiin sunnuntaina 18. maaliskuuta.

Vladimir Putin voitti Venäjän presidentinvaalit ylivoimaisesti

Venäjän presidentti Vladimir Putin voitti presidentinvaalit ylivoimaisesti. Putin sai kolme neljäsosaa kaikista äänistä. Putin jatkaa Venäjän johdossa seuraavat kuusi vuotta.

Venäjällä järjestettiin presidentinvaalit sunnuntaina 18. maaliskuuta. Presidentti Vladimir Putin valittiin presidentiksi nyt jo neljättä kertaa. Putin sai yli 76 prosenttia kaikista äänistä. Noin 55 miljoonaa venäläistä antoi äänensä Putinille. Äänestysprosentti oli noin 67.

Kommunistien ehdokas Pavel Grudinin sai äänistä hieman alle 12 prosenttia. Liberaalidemokraattien Vladimir Zhirinovski sai vajaat kuusi prosenttia ja Ksenija Sobtshak sai alle kaksi prosenttia äänistä.

Putin kiitti äänestäjiä Moskovan Punaisella torilla myöhään sunnuntaina. Putinin mukaan äänestystulos on merkki siitä, että Venäjän kansa on huomioinut hänen viime vuosien saavutuksensa. Putin sanoi, että tulos kertoo hänelle luottamuksesta ja toivosta. Putin päätti puheensa yhteishuutoon: Venäjä! Venäjä!

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Vladimir Putin voitti Venäjän presidentinvaalit ylivoimaisesti”

  1. Jukka

    Pidin erittäin paljon. Kiitos tästä tiedosta.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.