Tuhannet ihmiset kokoontuivat viime lauantaina Tallinnan vanhaan kaupunkiin. He juhlivat sitä, että itsenäinen Viro on 100-vuotias.

Tuhannet ihmiset kokoontuivat viime lauantaina Tallinnan vanhaan kaupunkiin. He juhlivat sitä, että itsenäinen Viro on 100-vuotias.

Viro täytti 100 vuotta

Suomen eteläinen naapurimaa Viro juhli viime lauantaina. Itsenäinen Viro täytti sata vuotta.

Viro juhli lauantaina 24. helmikuuta sitä, että maa itsenäistyi ensimmäisen kerran 100 vuotta sitten. Juhla alkoi jo aamulla pääkaupungissa Tallinnassa. Silloin Viron lippu nostettiin Pitkän Hermannin torniin. Tuhannet virolaiset tulivat katsomaan lipunnostoa.

Kun lippu oli tornissa, ihmiset lauloivat Viron kansallislaulun Mu isamaa. Laulussa on sama sävelmä kuin Suomen Maamme-laulussa.

Seuraavaksi oli vuorossa sotilasparaati. Siinä oli mukana myös amerikkalainen Patriot-ohjus. Viro on puolustusliitto Naton jäsen.

Juhla päättyi illalla presidentti Kersti Kaljulaidin vastaanottoon Tarton kansallismuseossa.

Lähde HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste