– Minulla on täysi oikeus jakaa terrorismiin liittyviä tietoja Venäjän kanssa, sanoo presidentti Donald Trump.

– Minulla on täysi oikeus jakaa terrorismiin liittyviä tietoja Venäjän kanssa, sanoo presidentti Donald Trump.

Trump hämmentää yhä

Presidentti Donald Trumpin puheet ja teot herättävät yhä suurempaa ihmetystä.

Donald Trump on ollut Yhdysvaltain presidenttinä pian neljä kuukautta. Hän herätti paljon hämmennystä presidenttiehdokkaana. Monet odottivat, että Trump rauhoittuu presidenttinä, mutta toisin kävi.

Kaksi  suurta kohua on noussut viime viikkoina. Trump erotti FBI:n johtajan James Comeyn kaksi viikkoa sitten. FBI on Yhdysvaltain keskusrikospoliisi.

FBI tutkii, auttoiko Venäjä Trumpin pääsyä presidentiksi. Nyt epäillään, että Trump erotti Comeyn, koska Trump haluaa estää asian tutkinnan. Trump voi saada syytteen oikeudenkäytön haittaamisesta, jos epäilylle löytyy todisteita.

Salaista tietoa Venäjälle?

Viime viikolla amerikkalaiset lehdet kertoivat, että Trump on kertonut salaisia tietoja Venäjälle. Trump tapasi Venäjän ulkoministeri Sergei Lavrovin. Lehtitietojen mukaan Trump kertoi Lavroville tietoja, joita ei saa kertoa muille. Salaiset tiedot koskivat terrorijärjestö Isisiä. Tiedot on saatu todennäköisesti Israelin vakoojalta. Nyt vakoojan henki ja suhteet Israeliin ovat vaarassa.

Trump on itsekin yllättänyt, kuinka vaikeaan työpaikkaan hän on päässyt.

– Oikeastaan tässä on enemmän hommaa kuin edellisessä elämässäni. Luulin, että tämä on helpompaa, Trump totesi uutistoimisto Reutersin haastattelussa.

Lähteet STT, Ilta-Sanomat


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.