Thaimaan armeijan sotilaat auttoivat tulvan keskelle joutuneita ihmisiä Narathiwatin maakunnassa Etelä-Thaimaassa 4. tammikuuta.

Thaimaassa kovia tulvia

Etelä-Thaimaassa on kovia tulvia. Ainakin 18 ihmistä on hukkunut tulvissa. Yli 100 000 ihmistä on joutunut jättämään kotinsa.

Kaakkois-Aasian Thaimaa kärsii vakavista tulvista. Tulvat vaikeuttavat elämistä etenkin Thaimaan eteläosissa. Tulvat ovat vaikeuttaneet myös matkailijoiden elämää. Osa Koh Samuin saaren lennoista on peruttu kokonaan.

Lukuisat kylät Thaimaassa ovat veden vallassa. Jopa miljoona ihmistä joutuu elämään tulvien keskellä. Thaimaan armeija on ryhtynyt pelastustöihin tulvien uhrien auttamiseksi.

Säätieteilijöiden mukaan rankkasateet voivat jatkua vielä pari päivää. Thaimaassa ei pitäisi olla näin kovia sateita tähän aikaan vuodesta. Sadekausi alkaa yleensä vasta loppukeväästä.

 


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.