Ihmiset kokoontuivat sunnuntaina Tukholman Sergelin torille terrori-iskun uhrien muistoksi.

Ihmiset kokoontuivat sunnuntaina Tukholman Sergelin torille terrori-iskun uhrien muistoksi.

Terroriteko Tukholmassa

Neljä ihmistä kuoli ja 15 loukkaantui terrori-iskussa Ruotsin pääkaupungissa Tukholmassa.

Viime perjantaina kuorma-auto ajoi Tukholmassa ihmisten päälle Drottninggatanin kadulla. Lopuksi auto törmäsi tavaratalo Åhlénsin seinään.

Poliisi pidätti kaksi henkilöä, jotka ovat ehkä sekaantuneet terroritekoon. Toinen heistä on 39-vuotias mies, joka on kotoisin Uzbekistanista. Hän ajoi kuorma-autoa. Mies oli hakenut oleskelulupaa Ruotsista, mutta ei saanut sitä. Hänet oli määrätty karkotettavaksi maasta. Mies on myöntänyt terroriteon.

Sunnuntaina kymmenettuhannet ihmiset kokoontuivat Sergelin torille Tukholmassa uhrien muistoksi. He halusivat myös näyttää, että Ruotsi on edelleen avoin yhteiskunta.

Lähteet Yle, HS


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.