Omaiset surevat Ayhan Arikia, joka kuoli terrori-iskussa.

Omaiset surevat Ayhan Arikia, joka kuoli terrori-iskussa.

Terrori-isku Istanbulissa

Terroristi hyökkäsi yökerhoon uudenvuodenyönä Istanbulissa Turkissa. Hän surmasi 39 ihmistä.

Terroristi hyökkäsi Reina-nimiseen yökerhoon, kun ihmiset juhlivat vuoden vaihtumista. Ainakin 39 ihmistä kuoli ja 70 loukkaantui.

Hyökkääjä pääsi karkuun. Turkin poliisi etsi hyökkääjää edelleen maanantaina. Terrorijärjestö Isis ilmoitti, että se teki iskun.

Hyökkäys onnistui, vaikka Turkin poliisi oli varautunut iskuihin uutenavuotena. Esimerkiksi Istanbulissa 17 000 poliisia valvoi juhlien turvallisuutta.

Myös Irakin pääkaupungissa Bagdadissa on tehty terrori-iskuja viime päivinä. Maanantaina ainakin 32 ihmistä kuoli itsemurhaiskussa. Lauantaina kahdessa pommi-iskussa kuoli 27 ihmistä.

Lähde STT


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.