Terrori-isku Barcelonassa

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 18.08.2017

Pakettiauto ajoi ihmisten päälle La Rambla -kadulla Barcelonassa Espanjassa torstaina. Kyseessä oli terrori-isku.

Ainakin 13 ihmistä kuoli ja yli sata loukkaantui iskussa. Loukkaantuneista osa on saanut vakavia vammoja. Kuolleiden määrä voi siksi nousta.

Kuolleiden ja loukkaantuneiden joukossa on ihmisiä eri puolilta maailmaa. Barcelona on suosittu matkailukohde. La Rambla -katu on Barcelonan suosituin kävelykatu. Siellä on aina paljon matkailijoita. Vielä ei tiedetä, loukkaantuiko tai kuoliko iskussa suomalaisia.

Torstaiyönä Espanjassa tapahtui myös toinen terrori-isku. Terroristit yrittivät ajaa ihmisten päälle Cambrilsin kaupungissa. Poliisi kuitenkin esti iskun. Poliisi surmasi viisi terroristia.

Lisäksi torstaina Alcanarin kaupungissa Espanjassa räjähti asunto. Poliisi epäilee, että asunnossa yritettiin tehdä pommeja terroristeille. Räjähdyksessä kuoli yksi ihminen.

Espanjan poliisi on pidättänyt Barcelonan iskun jälkeen kolme ihmistä. Ääri-islamilainen terrorijärjestö Isis on ilmoittanut, että sen jäsenet tekivät iskut.

Lähde STT

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)