Vincente Navas (vasemmalla) ja Alma Barrientos seisovat kotinsa edessä Houstonissa Texasissa. Vesi on vallannut heidän kotikatunsa.

Vincente Navas (vasemmalla) ja Alma Barrientos seisovat kotinsa edessä Houstonissa Texasissa. Vesi on vallannut heidän kotikatunsa.

Suuri tulva Texasissa

Texasissa Yhdysvalloissa vesi on noussut kaduille ja tuhonnut tuhansia koteja.

Tulvan aiheutti hirmumyrsky Harvey. Se toi mukanaan kovia sateita. Vettä satoi yli puoli metriä kahdessa päivässä. Ennusteiden mukaan sadetta tulee vielä lisää ja tulva pahenee.

Pelastustyöntekijät kehottivat ihmisiä nousemaan talojen katoille tai korkeille paikoille. Sieltä heidät on helpointa pelastaa. Kymmenettuhannet ihmiset ovat jo paenneet kodeistaan. Ainakin kuusi ihmistä on kuollut.

Harvey-myrsky iski Teksasin rannikolle lauantaina. Myrskytuulet ovat laantuneet, mutta sade jatkuu.

Harvey-myrskyn tuhot saattavat nousta jopa suuremmiksi kuin Katrina-myrskyn tuhot vuonna 2005.

Lähde STT


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.