Sarvikuonojen salametsästys kiihtyy

Sarvikuonojen sarvilla on valtava kysyntä Aasiassa.

Salametsästäjät ovat tappaneet tänä vuonna laittomasti jo 245 sarvikuonoa. Etelä-Afrikassa salametsästys on lisääntynyt. Viime vuonna tapettiin laittomasti 448 sarvikuonoa.

Sarvikuonojen sarvilla on valtava kysyntä Aasiassa. Siellä uskotaan, että sarvella on parantavia ja jopa ihmeitä tekeviä vaikutuksia. Sarvesta saatetaan maksaa jopa 50 000 euroa. Etelä-Afrikassa elää 10 000 sarvikuonoa eli valtaosa maapallon sarvikuonoista. Sarvikuonoja elää luonnonvaraisina Afrikassa ja Aasiassa. Aasian sarvikuonot ovat kuitenkin erittäin uhanalaisia, niitä ei ole kyetty suojelemaan tarpeeksi tehokkaasti.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Sarvikuonojen salametsästys kiihtyy”

  1. Lari Koskinen

    Rakastan sarvikuonoja :)

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.