Sarvikuonojen salametsästys kiihtyy

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 19.06.2012

Sarvikuonojen sarvilla on valtava kysyntä Aasiassa.

Salametsästäjät ovat tappaneet tänä vuonna laittomasti jo 245 sarvikuonoa. Etelä-Afrikassa salametsästys on lisääntynyt. Viime vuonna tapettiin laittomasti 448 sarvikuonoa.

Sarvikuonojen sarvilla on valtava kysyntä Aasiassa. Siellä uskotaan, että sarvella on parantavia ja jopa ihmeitä tekeviä vaikutuksia. Sarvesta saatetaan maksaa jopa 50 000 euroa. Etelä-Afrikassa elää 10 000 sarvikuonoa eli valtaosa maapallon sarvikuonoista. Sarvikuonoja elää luonnonvaraisina Afrikassa ja Aasiassa. Aasian sarvikuonot ovat kuitenkin erittäin uhanalaisia, niitä ei ole kyetty suojelemaan tarpeeksi tehokkaasti.

2 kommenttia artikkeliin ”Sarvikuonojen salametsästys kiihtyy”

  1. Minä seuraan sarjaa toisenlaiset frendit se on todella hyvä sarja ja todella kiva sarja ja tykkään tästä sarjasta todella paljon.

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)