Palomiehet levähtivät sammatustöiden keskellä Penelassa, Keski-Portugalissa sunnuntaina 18. kesäkuuta.

Portugalissa on laajoja metsäpaloja

Kymmeniä ihmisiä on kuollut Portugalin metsäpaloissa. Portugaliin on julistettu kolmen päivän suruaika.

Portugalissa on laajoja metsäpaloja. Palot saivat alkunsa ilmeisesti salamaniskusta viime viikonloppuna. Nyt palot ovat levinneet Portugalin metsissä. Paloja on sammuttamassa lähes 2 000 palomiestä.

Pahimmat palot ovat Portugalin keskiosassa. Sää on siellä hyvin kuuma ja maaperä kuiva. Lämpötila on noussut alueella viime päivinä yli 40 asteeseen. Ainakin 62 ihmistä on saanut surmansa paloissa. Viranomaisten mukaan uhrien määrä saattaa nousta.

Portugalin sisäministeri Jorge Comes sanoo, että kyse voi olla Portugalin pahimasta metsäpalosta. Pääministeri Antonio Costan mukaan tulipalot ovat niin laajoja ja tuhoisia, että Portugalissa ei ole sattunut mitään vastaavaa vuosikymmeniin. Espanja ja Ranska ovat lähettäneet sammutuslentokoneita Portugalin avuksi.

Lähteet Yle, HS

Mies seisoi palneen kotitalonsa rappusilla Canicalissa lähellä Alvaresia sunnuntaina 18. kesäkuuta.


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.