Poliisi tutkii pommi-iskun jälkiä Manchesterissa Englannissa.

Poliisi tutkii pommi-iskun jälkiä Manchesterissa Englannissa.

Pommi-isku Englannissa

Pommi räjähti Manchesterissa Luoteis-Englannissa maanantai-iltana 22. toukokuuta. Ainakin 22 ihmistä kuoli ja yli 60 loukkaantui.

Pommi räjähti Manchester Arenan hallissa, jossa konsertti oli juuri loppumassa. Konsertissa esiintyi amerikkalainen laulaja Ariana Grande. Hän on hyvin suosittu lasten ja nuorten parissa.

Poliisi kertoo, että jotkut kuolleet ovat lapsia. Grande ei loukkaantunut, mutta hän kertoi, että hän on hyvin järkyttynyt.

Englannin poliisi tutkii iskua. Mikään järjestö ei ollut vielä tiistaina keskipäivällä ilmoittanut, että he ovat tehneet teon. Poliisi arvioi, että isku oli terroriteko. Pommin räjäyttäjä kuoli itse iskussa.

Isku oli verisin terroriteko Britanniassa vuoden 2005 jälkeen. Silloin Lontoossa räjähti pommeja metrossa ja busseissa. 52 ihmistä sai surmansa.

lähde Yle


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.