Obama puolustaa homoja

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 22.05.2012

Obama kannattaa homoliittoja, Romney ei.

Barack Obama kannattaa samaa sukupuolta olevien ihmisten avioliittoja. Obaman lausunto on historiallinen. Hän on ensimmäinen Amerikan presidentti, joka sanoo tämän julkisesti. Aiemmin Obama vastusti homojen avio- liittoja.

Obaman todennäköinen vastaehdokas republikaanipuolueen Mitt Romney vastustaa homojen avioliittoja. Homojen oikeudet ovat parantuneet Obaman presidenttikaudella. Yhdysvaltojen presidentinvaalit pidetään joulukuussa.

2 kommenttia artikkeliin ”Obama puolustaa homoja”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)