Nelson Mandela on vakavasti sairas

Teksti: SS
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 01.07.2013

Etelä-Afrikan entinen presidentti Nelson Mandela on kriittisessä tilassa.

Mandela on ollut sairaalahoidossa yli kolme viikkoa. Hän ei pysty enää hengittämään omin voimin, vaan hän on hengistyslaitteessa.

94-vuotias Mandela tunnetaan elämäntyöstään Etelä-Afrikan rotuerottelun vastustajana. Hän sai Nobelin rauhanpalkinnon vuonna 1993. Mandela oli Etelä-Afrikan ensimmäinen tummaihoinen presidentti. Sitä ennen hän oli kymmeniä vuosia vankilassa. Rotusorto eli apartheid lopetettiin Etelä-Afrikassa vuonna 1991.

Yksi kommentti artikkeliin ”Nelson Mandela on vakavasti sairas”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)