Lyhyesti – ulkomaat

Australia:

Australialaisella miehellä kävi todella hyvä tuuri toukokuun alussa. Mies voitti lotossa peräti kaksi kertaa saman viikon aikana. Ensimmäinen voittosumma oli miljoona Australian dollaria. Viisi päivää myöhemmin sama mies voitti vielä 1,5 miljoonaa. Voitot ovat yhteensä noin 1,6 miljoonaa euroa.

Mies aikoo ostaa voittorahoilla talon kuuluisalta Bondi Beachin rannalta (kuvassa) Sydneystä. Hän aikoo myös jatkaa loton pelaamista.

Irlanti:

Irlantilaiset äänestävät abortista perjantaina 23.5. Irlannissa on maailman tiukin aborttilaki. Irlannin lain mukaan nainen saa tehdä abortin eli raskaudenkeskeytyksen ainoastaan, jos hänen henkensä on vaarassa. Irlannissa nainen ei saa lain mukaan tehdä aborttia, vaikka hänet on raiskattu. Abortti ei ole laillinen, vaikka sikiö on pahasti vaurioitunut.

Monet irlantilaiset naiset matkustavat Englantiin teettämään abortin. Minun kehoni, minun valintani, lukee kuvan kyltissä.

Kuvat Lehtikuva

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste