Pommiräjäytys tapahtui Parsons Greenin metroasemalla. Asema suljettiin liikenteeltä perjantaina, mutta nyt metroasema on jälleen käytössä.

Lontoon metrossa räjäytettiin pommi

Britannian pääkaupungin Lontoon metrossa räjäytettiin perjantaina kotitekoinen pommi. Britannian poliisi on ottanut kiinni 18- ja 21-vuotiaat miehet. Heitä epäillään pommi-iskusta.

Pommi räjähti Parsons Greenin metroasemalla lähellä Lontoon keskustaa. Räjähdys sattui keskellä aamuruuhkaa.

Metron lattialle oli jätetty ämpäri, jossa oli kotona tehty pommi. Räjähdyksessä loukkaantui 30 ihmistä. Osa uhreista oli sunnuntaina vielä sairaalassa.

Britannian poliisi tutkii iskua terroritekona. Ääri-islamilainen terroristijärjestö Isis on ilmoittanut, että se on vastuussa pommi-iskusta.

Britanniassa on tehty useita terrori-iskuja tänä vuonna. Maaliskuussa brittimies ajoi väkijoukkoon Lontoon keskustassa. Hän puukotti poliisin ja surmasi kuusi ihmistä. Toukokuussa itsemurhapommittaja räjäytti itsensä Manchesterissa. Iskussa kuoli 22 ihmistä. 3. kesäkuuta kolme hyökkääjää ajoi väkijoukkoon. He puukottivat ihmisiä. Kahdeksan kuoli. 19. kesäkuuta auto ajoi väkijoukkoon lähellä Finsbury Parkin moskeijaa. Yksi kuoli.


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.