Lentokoneen perämies aiheutti onnettomuuden

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 27.03.2015

150 ihmistä sai surmansa lento-onnettomuudessa Ranskan Alpeilla tiistaina.

Saksalaiskoneen lento-onnettomuuden syy on selvinnyt. Onnettomuuden aiheutti lentokoneen perämies, joka lensi tahallaan koneen päin vuoren seinää. Onnettomuudessa kuoli 150 ihmistä.

Uutinen on ollut kaikille suuri järkytys. Poliisi tutkii parhaillaan, miksi perämies aiheutti onnettomuuden. On mahdollista, että hän oli masentunut.

Saksalaisen Germanwings-yhtiön matkustajakone oli matkalla Barcelonasta Espanjasta Düsseldorfiin Saksaan. Kone törmäsi vuoren rinteeseen tiistaina puolen päivän aikaan. Kone meni törmäyksessä pirstaleiksi.

Kukaan koneen matkustaja ei selvinnyt hengissä onnettomuudesta. Lennolla oli Germanwingsin mukaan ainakin 67 saksalaista. Myös espanjalaisia arvellaan olleen kymmeniä. Matkustajia oli arvioiden mukaan yhteensä ainakin yhdeksästä maasta. Koneessa oli myös 16 opiskelijaa ja kaksi opettajaa saksalaisen Haltern am Seen kaupungin lukiosta. He olivat palaamassa kotiin Espanjasta.

Lentokone oli tyypiltään Airbus A320 -matkustajakone.

Lähde STT

Juttua on muokattu ja siihen on lisätty uutta tietoa 27.3.2015.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)