Kreikka haluaa pysyä mukana eurossa

Kreikalla on valtavia taloudellisia vaikeuksia. Sen ero rahaliitto eurosta on edelleen mahdollinen.

Uusi demokratia voitti Kreikassa sunnuntaina järjestetyt parlamenttivaalit. Puolue on euromyönteinen ja kannattaa maan säästöjä. Uuden demokratian johtaja Antonis Samaras (kuvassa) vakuutti voiton jälkeen, että Kreikka haluaa pysyä mukana rahaliitto eurossa.

Kreikan vaalit ovat tärkeät koko Euroopalle. Kreikalla on valtavia taloudellisia vaikeuksia, eikä se pysty hoitamaan niitä ilman muiden euromaiden apua ja lainaa. Muut maat vaativat, että Kreikka tekee suuria säästöjä. Muuten lainaa ei anneta. Euroalueen maista vaikeuksissa ovat myös Portugali, Espanja ja Italia.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste