Ilmastonmuutosta hillitään

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 09.11.2016

Ilmastonmuutoksen hillitsemiseen etsitään ratkaisua Marokossa.

YK:n ilmastoneuvottelut alkoivat Marokossa maanantaina. Kokouksessa on mukana 15 000 neuvottelijaa, yritysjohtajaa ja ympäristöjärjestöjen edustajaa.

Vuosi sitten Pariisissa maailman valtiot sopivat, miten ilmastonmuutosta hidastetaan. Ilmastonmuutos tarkoittaa muun muassa, että maapallon lämpötila nousee. Sopimus tuli voimaan viime perjantaina. Marokon kokouksen tavoite on löytää keinoja, joilla ilmaston lämpeneminen saadaan rajattua alle kahteen asteeseen.

Myös Suomi on luvannut vähentää päästöjä. Suomen hallitus suunnittelee, että energiaa tuotetaan yhä enemmän esimerkiksi tuuli- ja aurinkovoimalla.

Hallitus suunnittelee, että kivihiilen käyttö kielletään Suomessa vuoden 2030 jälkeen. Suomi olisi maailman ensimmäinen valtio, joka kieltää kivihiilen käytön lailla.

Lähde STT, Yle

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)