Espanja voi saada hallituksen

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 27.06.2016

Espanjassa oli parlamenttivaalit sunnuntaina. Nyt kaikki toivovat, että maa saa vihdoin toimivan hallituksen.

Espanjalaiset äänestivät eduskuntavaaleissa sunnuntaina, vaikka edelliset vaalit pidettiin vain puoli vuotta sitten. Yksikään puolue ei onnistunut muodostamaan hallitusta edellisten vaalien jälkeen.

Maata on hallinnut väliaikainen halitus. Mutta hallitus ei ole voinut hyväksyä hankkeita, joista koituu kustannuksia Espanjan valtiolle. Siksi monet asiat ovat Espanjassa pysähtyneet puoleksi vuodeksi.

Konservatiivinen puolue Partido Popular (PP) sai eniten ääniä sunnuntain vaaleissa. Sen paikat parlamentissa eivät vielä riitä enemmistöön. Jos PP, keskustalainen Ciudadanos ja alueelliset puolueet Baskimaalla ja Kanariansaarilla tekevät yhteistyötä, ne voivat saada enemmistön parlamentissa. Ne ehkä muodostavat toimivan hallituksen.

Lähde Yle

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)