Prinssi Philip on jo 96-vuotias. Hän meni naimisiin kuningatar Elisabetin kanssa vuonna 1947.

Englannin prinssi Philip jäi eläkkeelle

Britannian prinssi Philip jäi elokuun alussa eläkkeelle. Prinssi ei enää jaksa hoitaa edustustehtäviään.

96-vuotias prinssi saatetaan nähdä tulevaisuudessa joissakin tilaisuuksissa puolisonsa kuningatar Elisabetin rinnalla.

Prinssi Philip on Edinburghin herttua. Hän on edustanut maataan yli 20 000 tilaisuudessa vuoden 1952 jälkeen. Elisabet nousi kuningattareksi vuonna 1952. 91-vuotias kuningatar Elisabet II jatkaa edustustehtävien hoitamista. Hänen arvellaan hoitavan tehtäviään aina kuolemaan saakka.

Philip ja Elisabet ovat Britannin kruununprinssin, Walesin prinssin Charlesin vanhemmat. Prinssi Philipin vanhemmat olivat Kreikan kuninkaan Yrjö I:n poika prinssi Andreas ja tämän vaimo Alice. Philip syntyi Kreikan saaristossa Korfulla. Philip liittyi ennen toista maailmansotaa Ison-Britannian laivastoon ja osallistui Välimerellä Sisilian valtaukseen saksalaisilta.

 


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.