Robert Dingemanse esitteli lentävää autoa Yhdysavltojen Floridassa viime vuonna.

Autot lentävät lähitulevaisuudessa

Hollantilainen yhtiö kehittää lentävää autoa. PAL-V-yhtiö haluaa saada lentoauton sarjatuotantoon jo ensi vuoden aikana.

Hollantilaisyhtiö aikoo toimittaa maailman esnimmäisen lentävän auton asiakkaalleen vuoden 2018 loppuun mennessä. Lentoauto maksaa puoli miljoonaa euroa.

Hollantilaisella yhtiöllä on kaksi lentoautomallia. Niistä halvemman voi tilata 10 000 euron ennakkomaksulla ja kalliimmaan 25 000 ennakolla. Vain kalliimpi malli on tällä hetkellä tuotannossa.

Lentäviä autoja valmistetaan aluksi 90 kappaletta.

Lentäviä autoja on kehitelty viime vuosina Hollannin lisäksi ainakin Yhdysvalloissa, Slovakiassa, Britanniassa, Japanissa ja Tšekissä.

Lähde HS


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.