Tietoa sivustosta

Selkosanomat on selkokielinen ajankohtaislehti internetissä. Sivut on kirjoitettu selkokielellä. Selkokieli tarkoittaa sitä, että tekstiä on helpompi lukea.

Miten sivuilta löytää tietoa

Tieto on jaettu kokonaisuuksiin. Näihin kuuluvat esimerkiksi Kotimaa, Ulkomaat ja Urheilu. Voit etsiä sivuilta tietoa myös käyttämällä hakutoimintoa. Ruudun oikeassa yläkulmassa on Hae-nappi. Kirjoita hakusana laatikkoon, joka on Hae-napin edessä. Paina lopuksi Hae-nappia.

Kuka sivuja tekee

Selkokeskuksessa työskentelevät toimittajat kirjoittavat tekstejä ja lisäävät kuvia. Uusi verkkolehti ilmestyy kahden viikon välein. Lehti ilmestyy myös painettuna, sen kestotilaushinta on 21 euroa vuodessa. Lehden voi tilata tilauslomakkeella verkossa tai sähköpostitse: lehtitilaukset(at)kvl.fi.

Voit tilata Selkosanomat myös ulkomaille. Kestotilaus ulkomaille maksaa 34 euroa/vuosi.

STEA tukee Selkosanomien ilmestymistä.

Mihin voi ottaa yhteyttä?

Jos sinulla on kysyttävää Selkosanomista, voit ottaa yhteyttä sähköpostitse seuraavaan osoitteeseen: selkokeskus(at)kvl.fi.