Selkosanomat on selkokielinen ajankohtaislehti internetissä. Sivut on kirjoitettu selkokielellä. Selkokieli tarkoittaa sitä, että tekstiä on helpompi lukea.
Miten sivuilta löytää tietoa
Tieto on jaettu kokonaisuuksiin. Näihin kuuluvat esimerkiksi Kotimaa, Ulkomaat ja Urheilu. Voit etsiä sivuilta tietoa myös käyttämällä hakutoimintoa.Ruudun oikeassa yläkulmassa on Hae-nappi. Kirjoita hakusana laatikkoon, joka on Hae-napin edessä. Paina lopuksi Hae-nappia.
Kuka sivuja tekee
Selkokeskuksessa työskentelevät toimittajat kirjoittavat tekstejä ja lisäävät kuvia. Uusi verkkolehti ilmestyy kahden viikon välein. Lehti ilmestyy myös painettuna, sen tilaushinta vuodeksi on 23 euroa. Lehden voi tilata Papunetin selkokielisiltä sivuilta.
Raha-automaattiyhdistys tukee Selkosanomien ilmestymistä.
Mihin voi ottaa yhteyttä?
Jos sinulla on kysyttävää Selkosanomista, voit ottaa yhteyttä sähköpostitse seuraavaan osoitteeseen: selkokeskus(ät)kvl.fi.