Tanssiryhmä Ihanat teki patsaan. Pyry Varvikko (vasemmalla), Krista Kauhanen, Riina Hannuksela, Minttu Heinonen, Tuukka Pääskysaari, Onni Niemi, Eelis Sunila ja Pauli Kalalahti. Kuvasta puuttuu ryhmän kolme tanssijaa: Vappu Virkkula, Sofia Johansson ja Elli Thesslund.

Tanssiryhmä Ihanat teki patsaan. Pyry Varvikko (vasemmalla), Krista Kauhanen, Riina Hannuksela, Minttu Heinonen, Tuukka Pääskysaari, Onni Niemi, Eelis Sunila ja Pauli Kalalahti. Kuvasta puuttuu ryhmän kolme tanssijaa: Vappu Virkkula, Sofia Johansson ja Elli Thesslund.

Tanssiryhmä nauttii liikkeestä ja musiikista

Käpylän peruskoulun iltapäiväkerhon tiloissa käy kuhina. Tanssiryhmä Ihanien tanssijat iloitsevat, kun ulos pääsee jo ilman takkia.

Tanssitaiteilija Riina Hannuksela houkuttelee tanssiryhmänsä yhteiskuvaan.

– Mä tykkään tanssitunnilla Peili-leikistä,  Krista  Kauhanen sanoo.

– Mä tykkään laulaja Antti Tuiskusta, Onni Niemi kertoo.

Riina Hannuksela on vetänyt kehitysvammaisten oppilaiden tanssiryhmää vuodesta 2014 alkaen.

Ryhmä harjoittelee kerran viikossa, ja he esiintyvät useita kertoja vuodessa. Nyt Ihanat harjoittelee esitystä Helsingin juhlaviikoille tanssija Sari Palmgrenin tanssiteokseen.

Ryhmä sai alkunsa australialaisen ohjaaja-koreografi Philip Channellsin tanssikurssista. Channells on kehittänyt osallistavaa tanssia.

Riina Hannukselan pääajatus on, että kaikki voivat liikkua ja olla omalla tavallaan.

–Viime harjoituksissa tanssimme tuolilla. Tanssijat tekivät upeita liikkeitä, Riina kertoo.

Käpylän peruskoulun iltapäivä- kerhon erityisavustaja Tuukka Pääskysaari on myös mukana Ihanien tanssitunneilla.

–Tanssijat selvästi nauttivat musiikista ja liikkeestä, hän sanoo.

Musiikki on tärkeä osa harjoituksia ja esityksiä. Tanssijat ovat ehdottaneet esityksiin omia lempikappaleitaan. Onni Niemen seuraava valinta on Antti Tuiskun Peto on irti.

Tanssiryhmä Ihanat Helsingin juhlaviikoilla

www.helsinginjuhlaviikot.fi/tapahtuma/sari-palmgren-aidatut-unelmat/

 


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.